راهنمای خرید اتو

محمدرضا خدادادیان یکشنبه 17 تیر 1403 - 19:17
راهنمای خرید اتو
اگر قصد راهنمای خرید اتو بخار را دارید ولی از ویژگی‌ها و امکانات آن هیچی نمی‌دانید و در انتخاب و خرید اتو بخار مناسب مصمم هستید پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا مقاله زیر مربوط به راهنمای خرید اتو را به دقت مطالعه کنید سپس بهترین اتو بخار را خریداری کنید.

انواع اتو

اتو خشک یا معمولی

اتوی خشک برای اتو کردن پارچه‌های غیر پشمی مناسب است و عموماً وزن زیادی ( درحدود 3 کیلوگرم ) دارند. این سبک اتوها عموماً قیمت نسبتاً پایینی داشته و در توان‌های 1100 وات طراحی می‌شوند. امروزه اکثراً این سبک اتوها در خیاطی‌ها استفاده می‌شوند و بیشتر مناسب ایجاد خط اتو و یا صاف کردن بخشی از پارچه یا لباس می‌باشد.

اتو بخار

اتو بخار به نوعی می‌توان نسل جدید اتو خشک باشد اما در توضیح کلی می‌توان گفت این اتوها با دارا بودن یک مخزن آب ، قادر هستند در هنگام اتو کشی ، بخار گرمی را به الیاف پارچه تزریق کنند که باعث آسان‌تر شدن اتوکشی می‌شود. این اتوها به طور کلی در توان‌هایی در حدود 1000 تا 3200 تولید شده و وزن آنها نسبت به اتوی خشک کمتر است.   انواع اتو بخار - راهنمای خرید اتو  

خرید اتو بخار چه ضرورتی دارد؟

همه افراد در زندگی روزمره خود نیاز به وسایل برقی دارند. برخی از این وسایل بسیار ضروری بوده و برخی دیگر نیاز به خرید آن‌ها نیست. ممکن است بپرسید خب اتو در کدام دسته قرار دارد؟ برای جواب به این سوال یک مثال ساده برای شما می‌گوییم.

به فرض مثال فکر کنید یک روز صبح از خواب بیدار شده‌اید و یک قرار مهم دارید بعد متوجه چروک بودن لباس خود می‌شوید اینجاست که وجود یک اتو بخار اهمیت فراوانی دارد. حال که بیشتر اهمیت این اتو بخار آشنا شدید بهتر است که نگاه کلی به ویژگی و راهنمای خرید اتو نیز داشته باشید. در ادامه به خرید یک اتو و نکات و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید اتو بخار

اتو پرسی

اتو پرسی یکی دیگر از انواع اتو است که بیشتر در مصارف بسیار زیاد و یا صنعتی به کار می‌رفت. این اتو با فشردن دو صفحه به هم لباس‌ها را با سرعت بسیار بالا صاف کرده و بسیار سرعت عملکرد را در اتوکشی بالا می‌برند. قبلاً این نوع اتوها تنها در خشکشویی‌ها و یا مراکز بزرگ تولیدی لباس دیده می‌شد و به دلیل حجم بالای لباس‌ها برای اتوکشی این نوع اتو بهترین انتخاب و سریع‌ترین بود. اما امروزه برخی از برندها دست به تولید اتوهای پرسی با حجم و وزن کمتر زده‌اند تا افرادی که علاقه‌مند به استفاده از اتو پرسی در منازل خود هستند ، بتوانند از آنها استفاده کنند.  

انواع اتو پرسی - راهنمای خرید اتو

 

اتو مخزن‌دار

یکی دیگر مدل‌هایی که امروزه در بازار مشاهده می‌شود ، اتو مخزن‌دار است که در اصل جزئی از دسته اتو بخار بشمار می‌روند. اما این نوع اتوها که به اتو با مخزن جداگانه هم نیز مشهور هستند ، دارای مخزن آبی جداگانه هستند که با شلنگ به اتو متصل شده و نسبت به اتو بخار ، بخار بسیار بیشتری را تولید می‌کنند و اتوکشی را شاید برای افرادی که به بخارعلاقه_دارند،لذتبخش‌ترکند.   انواع اتو مخزن دار - راهنمای خرید اتو 

نکات مهم در خرید اتو

1- بودجه

مطمئناً مقدار بودجه و هزینه‌ای که برای خرید اتو در نظر گرفته‌اید همانند انتخاب هر لوازم خانگی دیگری مهم است و باید در ابتدا بودجه مورد نظر خود را مشخص کرده و سپس به سایر موارد بپردازید. نکته حائز اهمیت در انتخاب بودجه مورد نظر اتو این است که با توجه به اینکه اتو در دسته لوازم خانگی کوچک قرار می‌گیرد ، بازه هزینه‌ای زیادی ندارد و حتی با اضافه یا حذف کردن مبلغی جزئی ممکن است در خرید شما تفاوت ایجاد کند.

2- انتخاب نوع اتو

در نظر داشته باشید که نسبت به فضای اتوکشی و سایر موارد باید نوع اتو مناسب را انتخاب نمایید. به طور مثال اتو پرسی خانگی مطمئناً حجم و وزن بیشتری نسبت به اتو بخار و یا اتو مخزن دار دارد بنابراین اگر در نظر دارید اتو پرسی خریداری کنید باید فضای مناسب آن را در نظر بگیرید.

3- توان اتو

توان خروجی اتو یکی از مهمترین مواردی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد. به طور کلی توان خروجی اتوها مستقیماً در نوع اتو و زمان و کیفیت اتوکشی شما مؤثر خواهد بود و بنابراین سعی کنید اتویی را انتخاب کنید که توان خروجی 1200 وات به بالا را داشته باشد.

4- مدت زمان گرم شدن

زمان گرم شدن اتو یا همان Heat up time یکی دیگر از مواردی است که در راهنمای خرید اتو قابل ذکر است. این مقدار مدت زمان اولیه اتو را برای گرم شدن و قابل استفاده بودن اتو نمایش می‌دهد که بسیار مهم است. امروزه اتوها بین 50 تا 120 ثانیه داغ خواهند شد و هرچه این مدت زمان سریع‌تر باشد ، مطمئناً شما سریع‌تر می‌توانید به اتوکشی بپردازید.

5- قابلیت ضد چکه

همانطور که از از نام این قابلیت پیداست ، با این امکان اتو شما از چکه کردن بخار جمع شده و یا آب جلوگیری کرده و در نهایت از لک شدن لباس شما جلوگیری خواهد کرد.

6- قابلیت آنتی کلسیم

یکی از مواردی که در عمر اتو مفید خواهد بود ، قابلیت آنتی کلسیم است که با جلوگیری از جمع شدن کلسیم عمر اتو را افزایش می‌دهد.

7- ضد رسوب

یکی از نکات و قابلیت‌هایی که خیلی زود اتوهای نسبتاً قدیمی را خارج از رده کرد ، رسوب‌گیری آنها بود. قابلیت ضد رسوب ، این امکان را به اتو خواهد داد تا از رسوب گیری در سوراخ‌های اتو جلوگیری کرده و در کنار افزایش عمر اتو ، اتوکشی را برای مدتی طولانی برای شما میسر سازد.

8- جنس کف اتو

جنس کف اتو مهمترین نکته در انتخاب یک اتو مناسب است. جنس کف اتوها عموماً از استیل یا سرامیک خواهد بود که برخلاف تمامی لوازم خانگی که استیل حرف اول را در کیفیت می‌زند ، در اتوها سرامیک بهترین انتخاب است. جنس سرامیکی باعث می‌شود اتو به آسانی بر روی لباس سر خورده و یا به لباس نچسبد و همچنین کاملاً ضد خش باشد .

9- سیستم فشار بخار

سیستم فشار بخار به طور کلی به دو حالت Non-pressurized و Pressurized تقسیم می‌شوند. در نوع Non-Pressurized بخاری در حدود دو برابر اتوهای قدیمی تولید شده اما فشار برای تزریق بخار به الیاف لباس ندارد. در مقابل اتوهای Pressurized دارای فشار مضاعف برای تزریق بخار به البسه و پارچه هستند که این فشار گاهاً به پنج بار نیز می‌رسد و مطمئناً اتوکشی را بسیار آسان می‌سازد.

10- سیستم خودکار قطع برق

یکی از مواردی که البته در ایمنی اتو بسیار مهم است قابلیت قطع خودکار برق است که پس از مدت زمانی تعریف شده از استفاده نکردن از اتو ، اتو به طور کامل خاموش شده تا از مصرف برق ، خطرات احتمالی و ... جلوگیری کند.

نکات مهم قبل از راهنمای خرید اتو چیست؟ در این بخش قصد داریم در مورد راهنمای خرید اتو و تمام نکات مربوط به آن صحبت کنیم. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک اتو بخار عبارتند از:

خرید اتو بخار

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد