بررسی و مقایسه سرویس قابلمه تفلون و گرانیتی

محمدرضا خدادادیان شنبه 25 بهمن 1399 - 11:27
بررسی و مقایسه سرویس قابلمه تفلون و گرانیتی
بررسی و مقایسه سرویس قابلمه تفلون و گرانیتی

قابلمه های تفلون در گذشته طرفدارای زیادی داشتند ولی با شیوع این خبر که قابلمه های تفلون سرطان زا هستند محبوبیت خود را از دست دادند و افراد به استفاده از سرویس های قابلمه رویی و گرانیتی روی آوردند .

سرویس قابلمه تفلون بخریم یا گرانیتی :

سرویس قابلمه تفلون بخریم یا گرانیتی :

قابلمه های تفلون در گذشته طرفدارای زیادی داشتند ولی با شیوع این خبر که قابلمه های تفلون سرطان زا هستند محبوبیت خود را از دست دادند و افراد به استفاده از سرویس های قابلمه رویی و گرانیتی روی آوردند .

قابلمه های تفلون از نظر تنوع رنگ و اندازه دارای مدل های مختلفی هستند . و معمولا خانم هایی که علاقه به درست کردن انواع پلو ها با ته دیگ های خوش مزه هستند از آن استفاده می کنند . زیرا مهم ترین مزیت قابلمه ها و تابه تفلون نچسب بودن آن ها می باشد .

نچسب بودن ظروف تفلون باعث می شود آشپزی با آن بسیار راحت و دلچسب باشد .

استفاده از تابه تفلون برای خانم ها و کسانی که آشپزی می کنند بسیار آسان است زیرا به شما این امکان را می دهد تا انواع مواد غذایی سرخ کردنی مانند سیب زمینی سرخ کرده , ماهی سرخ شده و کتلت و . . . را در آن درست کنید .

سرویس قابلمه تفلون در مقایسه با دیگر انواع قابلمه ها مطمین به حساب نمی آیند . و باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که کفی داخلی نچسب آن ممکن است در اثر ساییده شدن و برخورد قاشق به زودی خراب شود . البته با مراجعه به مراکز تعمییر تفون می توانید درون آن را بازسازی و درست نمایید . دقت داشته باشید که ممکن است قابلمه و تابه های تفلون به دلیل خراب شدن لایه درونی املاح شیمیایی وارد غذا بکنند و در طولانی مدت و استفاده زیاد باعث ایجاد مریضی و مسمومیت بشود .

سرویس قابلمه گرانیتی :

ظروف گرانیتی یک مدل پوشش جدید از قابلمه های نچسب به حساب می آیند . این ظروف مانند ظروف تفلون از چسبیده شدن غذا به داخل ظروف جلوگیری می کند .

مهم ترین مزیت استفاده از قابلمه گرانیتی و تابه گرانیتی دوام بالای آن می باشد . قایلمه های گرانیتی در مقایسه با دیگر سرویس های قابلمه و تابه مانند سرویس های سرامیکی و غیره طول عمر بیشتری دارند .

مزیت های خرید قابلمه گرانیتی نسبت به سرویس قابلمه تفلون :

ظروف گرانیتی همانند ظروف تفلون دارای خاصیت نچسب بودن هستند با این تفاوت که از بدنه ی مقاوم تر و سخت تری برخوردارند در نتیجه دیرتر خراب می شوند .

درست کردن غذا در ظروف گرانیتی راحت تر می باشد زیرا غذا دیر تر در آن می سوزد . این ظروف در برابر حرارت مقاوم هستند و با تغییر ناگهانی درجه شعله باعث سوختگی غذا نمی شوند .

تمییز کردن ظروف گرانیتی نسبت به ظروف تفلون به مراتب راحت تر می باشد به صورتی که حتی با یک دستمال مرطوب می توانید شاهد تمیز شدن آن باشید .

ظروف گرانیتی :

کفی ظروف گرانیتی به گونه ای است که هنگام سرخ کردن مواد غذایی روغن و یا کره کمتری استفاده می شود . روغن کمتری جذب غذا می شود و به شما این امکان را می دهد غذاهای سالم تر و کم کالری تر بپزید .

داراشتن روکش درونی در ظرف های گرانیتی باعث می شود طعم و مزه ی مواد غذایی عوض نشود و غذاهایی خوشمزه تر و سالم تر بپزید .

درب ظروف گرانیتی هم برای تابه ها و هم برای قابلمه ها عموما شیشه ای و یا پیرکس هستند . شیشه ای بودن درب قابلمه و تابه ها باعث می شود شما بتوانید در زمان پختن غذا درون آن را ببینید مثلا برای پختن غذاهای خورشتی و یا مرغ نگران تمام شدن آب درون آن نباشید .

عمر و دوام قابلمه های گرانیتی به نسبت دیگر سرویس های تابه و قابلمه بالا تر می باشد .

نکاتی که باید برای پخت و پز با این ظروف رعایت فرمایید :

برای بالا بردن طول عمر ظرف های آشپزخانه همچنین تابه های تفلون و تابه های گرانیتی دقت داشته باشید در طول استفاده از آن ها از قاشق های پلاستیکی یا چوبی استفاده کنید . کفگیر و ملاقه و یا قاشق های آهنی و یا استیل در بلند مدت باعث خراشیده شدن کف ظرف می شود . همان طور که می دانید ایجاد خراش های کف ظرف باعث می شود غذا به درون قابلمه بچسبد و مواد شیمیایی به غذای شما وارد شوند . پس حتما بعد از خراشیده شدن این مدل ظروف یا آن ها را تعمیر کنید یا دیگر از آن هااستفاده نکنید .

برای شست و شوی قابلمه ها از سیم ظرفشویی استفاده نکنید . برای تمییز کردن و شستن ظرف های کثیف از اسکاج های ابری و نرم کمک بگیرید . این مدل اسکاج ها کف ظرف های تفلون و گرانیتی را خراب نمی کنند .

چیدمان سرویس قابلمه تفلون و ظروف پخت غذا در آشپزخانه

برای جلوه ی بیشتر قابلمه ها در آشپزخانه باید به اصول چیدمان آن دقت کنید . کمبود جا در آشپزخانه های امروزی باعث بوز مشکل چیدمان قابلمه ها و تابه ها شده است . معمولا قابلمه ها در آشپزخانه بیشترین جا را اسغال می کنند. یکی از معمول ترین روش های نگه داری تابه ها آویزان کردن آن ها می باشد . شما می توانید مکانی را برای آویزان کردن انواع تابه های تک دسته و تابه های دو دسته |, کفگیر و ملاقه های استیل و بزرگ ایجاد نمایید .

یکی از بهترین فضا ها برای آویزان کردن لوازم آشپزخانه قسمت بالایی جزیره ی آشپزخانه می باشد . برای راحتی آویزان کردن این لوازم از قلاب های اس مانند کمک بگیرید .

قابلمه های بزرگ و کوچک را جدا کنید :

در طول روز ممکن است برای تهیه وعده های غذایی به دو الی سری قابلمه نیاز پیدا کنید , قابلمه های به اصطلاح دم دستی را از قابلمه های بزرگ تر مجلسی جدا کنید . می توانید برای نگه داری سرویس های تابه و قابلمه از استند های استیل کمک بگیرید . به راحتی با استفاده از این وسیله می توانید چندین سری قابلمه را روی همدیگر در کمترین فضا قرار دهید و نگه داری کنید . همچنین دقت داشته باشید سرویس قابلمه های یک رنگ را کنار یکدیگر بچینید تا فضای آشپزخانه شلوغ و بهم ریخته به نظر نرسد .

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد