بررسی و مقایسه فر های توکار

محمدرضا خدادادیان دوشنبه 29 دی 1399 - 09:40
بررسی و مقایسه فر های توکار
بررسی و مقایسه فرهای توکار سینجر
یکی از پرکاربردترین وسایل موجود در آشپزخانه مدرن، فر توکار‌ است. خرید فر توکار را می توان به چشم یک سرمایه گذاری نگاه کرد. به هر حال قرار است که مدت زیادی از آن استفاده کنیم و نمی توان هر روز آن را تعویض کرد.

انواع فر توکار

انتخاب فر توکار‌ برقی یا گازی، بستگی به نوع سوخت مورد استفاده در آن دارد .همینطور اندازه فر توکار‌ نیز در صورتی اهمیت خواهد داشت که بخواهید آشپزخانه خود را بازسازی کنید .در غیر این صورت حق انتخابی در اندازه فر نخواهید داشت . امروز می خواهیم انواع فر توکار را بررسی کنیم و با مزایا و معایب هر یک آشنا شویم.

فر توکار برقی یا گازی؟ مساله این است!

فر توکار برقی از جمله محبوب ترین گزینه های موجود در بازار بوده که به دو صورت تکی یا دابل وجود عرضه می شود. از آن سو ،امروزه دیگر فر توکار‌ گازی به سختی در بازار پیدا می شود . تنها تعداد محدودی از تولید کنندگان این نوع فر را به بازار عرضه می کنند . پس با انتخاب های بسیار محدودی مواجه هستیم . در کل می توان گفت فر توکار‌ برقی امتحانش را بهتر پس داده است. دلیل آن را می‌توان در توزیع بهتر گرما نسبت به فرهای گازی جستجو کرد. همچنین می‌توان گفت باوجود اینکه فرهای‌گازی گزینه ارزانتری هستند، فرتوکار برقی ارزش خرید بالاتری دارد.

فر تکی یا دابل! کدام بهتر است؟؟

در کل چهار نوع فر توکار در بازار موجود بوده که عرض تمامی آن ها تقریبا ۶۰سانتی متر است. تنها تفاوت این وسایل از نظر ابعاد را می توان به ارتفاع آن نسبت داد. در اینجا به اختصار به انواع فر توکار اشاره می کنیم.

فر توکار‌ دابل

این فرها معمولا در جلوی چشمان ما در دکوراسیون آشپزخانه قرار می گیرند تا فرایند آشپزی آسانتر صورت گیرد. نوعی دیگر از فرهای توکار دابل نیز وجود دارد که در زیر کابینت قرار میگیرد. در هنگام خرید این نوع فر ها به فضای خالی بین کابینت ها توجه داشته باشید.

فر توکار تکی

این نوع فر ها انعطاف پذیری بیشتری داردند و در هر دو حالت قرار می گیرد .

فر کامپکت

این نوع از فرهای توکار بسیار  جمع و جور هستند و در بالای اپن یا فرهای توکارتکی قرار میگیرد. برای آشپزخانه‌ای که فضای کوچکی دارد، فر کامپکت بهترین انتخاب است.

انتخاب اندازه مناسب

یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در خرید فر توکار برقی ، اندازه آن است. فضای آشپزخانه های امروزی معمولا محدود است. بنابراین انتخاب فری با نسبت فضای مناسب توصیه می شود.

نکات کلیدی

در این مورد نکات زیر ممکن است برای شما کمک کننده باشند ؛

معمولا فضای قابل استفاده فر ۲۷ لیتر کمتر از فضای نامی آن است .

فر توکار - بهترین فر توکار - قیمت فر توکار- خرید فر توکار - فر توکار اخوان - فر توکار داتیس - فر توکار ایلیا استیل - فر توکار استیل البرز -فر دابل - فر توکار دابل - فر کامپکت -فر توکار دابل
  • ظرفیت نامی فر توکار‌ برقی و گازی معمولا بین ۵۱ تا ۷۶ لیتر است.
  • متوسط ظرفیت فر توکار‌ تکی ۶۴ لیتر است.
  • میانگین ظرفیت فرهای توکار دوبله، ۶۲ لیتر برای فر اصلی و ۳۵ لیتر برای فر کوچکتر است.
  • شکل و قالب کابینت ها نیز در انتخاب اندازه مناسب فر موثر است.
  • تولید کنندگان معمولا حجم کلی داخل فر را بر روی جعبه می نویسند. اما شما نمی توانید از کل این حجم استفاده کنید. همچنین ممکن است فر بزرگتری خریداری کرده ولی قادر باشید از فضای کمتری نسبت به یک فر کوچکتر استفاده کنید . همه چیز بستگی به نوع کابینت بندی و محل قرار گرفتن آن دارد .
  • انواع فر های توکار از نظر عملکرد

    فر های توکار موجود در بازار به روش های مختلفی حرارت مورد نیاز خود را فراهم می کنند. در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

    فرهای توکار معمولی

    فرهای توکار استاندارد موجود در بازار معمولا گرمای خود را از طریق دو المنت حرارتی دریافت می کنند. این المنت ها در دو بخش بالا و پایین فر قرار دارند. بنابراین غذایی که در بالای فر قرار می گیرد، سریعتر از پایین آن پخته می شود.

    فر های توکار فن دار

    ببیشتر فرهای توکار برقی فن هایی دارند که گرما را به صورت یکنواخت در سطح فر پخش می کنند. منظورمان همان فن کانوکشن است که وظیفه توزیع یکسان حرارت را بر عهده دارد. در حالی که برخی از مدل ها تنها دارای یک فن خنک کننده هستند که برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد فر و رسیدن آسیب به قطعات الکترونیکی آن طراحی شده است.

    حداکثر دمایی که با فن خنک کننده می توان دمای فر را کاهش داد، ۲۰درجه سانتی گراد است.

    مزایای فر توکار‌ فن دار

    • پخت سریعتر
    • به دلیل پخش یکسان حرارت، رنگ غذا یک دست است.
    • نیازی به بیرون آوردن و جایگذاری مجدد قفسه ها نیست.
    • به دلیل توزیع یکسان گرما می توان از بیش از یک قفسه استفاده کرد.
    • غذا در دمای کمتر و زمان بسیار سریعتری پخته می شود. در هنگام خرید به دفترچه راهنمای محصول توجه کنید.

    تکنولوژی پخت سریع غذا

    فرهای توکار مجهز به فن کانوکشن به دلیل توزیع یکنواخت حرارت در سطح فر، غذا سریعتر پخته می شود. بنابراین نیاز خواهید داشت که دما را نیز پایین بیاورید.

    در فرهای توکار دابل، فر اصلی دارای فن می باشد و فر دیگر به عنوان یک فر معمولی عمل می کند. بنابراین شما می توانید با توجه به ظرف خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

    فر های توکار چند کاره

    فرهای توکار چندکاره دارای دو المنت گرمایی در بالا و پایین، گریل و یک فن کانوکشن می باشند. با داشتن این ابزار شما می توانید به صورت جداگانه یا ترکیبی غذا های مورد علاقه خود را بپزید. بنابراین شما قادر خواهید بود که از المنت بالایی برای برشته کردن لازانیا استفاده کرده و از المنت پایینی برای پخت طبقه پایین پیتزا استفاده کنید. این نوع فرها قابلیت یخ‌زدایی نیز دارند.

    بعضی از مدل‌ها تنها از فن برای پخش حرارت در فر استفاده می کند . در حالیکه در دیگر مدل‌ها از المنت پایینی برای این کار استفاده می شود . در هر دو صورت یخ غذا بسیار سریعتر از زمانی که در هوای آزاد است ، آب می شود. امروزه فرهای‌توکار چندکاره به دلیل داشتن قابلیت های زیاد،محبوبیت بسیاری دارند . اما این قابلیت های زیاد نیز کنترل پیچیده ای دارندکه در هنگام‌خرید باید به این مورد توجه کنید .

    راهنمای یک خرید مناسب

    • اگر می خواهید بطور همزمان غذای خانگی و مثلا پیتزا بپزید، به فکر تهیه فر توکار‌ برقی چندکاره باشید.
    • اگر در خانه فرزندکوچک دارید، از فرهایی که در آن ها خیلی گرم نمیشود استفاده کنید؛ زیرا در این فر ها حتی در دمای بسیار بالا نیز در خیلی گرم نمی شود .
    • دقت داشته باشید المنت گریل فری که خریداری می کنید، به راحتی دیده شود چون کار شما را بسیار راحت می کند. در غیر اینصورت اگر گریل آن پایین فر بود، از راحتی کاربری آن مطمئن شوید.
    • اگر به دنبال گزینه راه انداز و کم مصرف می گردید، فرهایی که گریل کوچکی دارند را انتخاب کنید.
    • فری با ارتفاع مناسب بخرید.
    • اگر می خواهید راحت باشید، فرهایی که در پایین آن در وجود دارد را مدنظر قرار دهید.
    • اگر به دنبال کنترل آسان فر می گردید، فرهایی که صفحه نمایش دیجیتال دارند را فراموش نکنید.
    • اگر فر توکار‌ گازی می خرید، در هنگام خرید به داشتن شیر ایمنی آن توجه کنید.
    • داشتن برنامه زمان بندی یکی از امکانات جالب فر های امروزی است. در هنگام خرید این مورد را در نظر داشته باشید. معمولا قیمت فر توکار در این مدل ها بیشتر است.
    • در هنگام خرید فر توکار به داشتن لامپ توجه کنید.
    • داشتن قفل کودک خیال شما را بابت دستکاری آن ها راحت می کند.
    • میزان مصرف انرژی فرهای موجود در بازار از AتاGطبقه بندی می شود. فر توکار با برچسب انرژی Aدر رده کم مصرف ترین فرهای مجود در بازار می باشد.

    فر های توکار مجهز به تمیز کننده خودکار

    رنگ بیشتر فر های توکار موجود در بازار مینایی است. این رنگ ها در مقابل روغن و ته مانده های غذا مقاوم هستند که این امر تمیز کردن آن را آسان می کند. اما فرهایی که رنگ معمولی دارند را باید با یک تمیزکننده فر نظافت کرد که به دو روش می‌توان آن را انجام داد.

    تمیز کننده به روش کاتالیزوری

    بعضی از مدل ها دارای پوشش های کاتالیزوری هستند که با وجود دیگر نیازی نیست فر را تمیز کرد. این پوشش کاتالیکی در حرارت بالا فر را تمیز می کند. این پوشش هیچ وقت نباید به صورت دستی تمیز شود و ممکن است نیاز به تعویض نیز داشته باشد. اگر بخواهید این گونه فر ها را نظافت کنید، فر را روی دمای بالا گذاشته و یک ساعت منتظر بمانید. بعد از آن،  فر شما مثل روز اول تمیز خواهد داشت.

    تمیز کننده به روش تجزیه مواد

    فرهای رده بالای بازار دارای سیستم نظافت پیرولیتیک می باشند. این سیستم تمام قسمت های داخلی فر را تمیز می کند. در فرایند نظافت با این سیستم، دمای فر به بیش از ۲۶۰درجه سانتی گراد می رسد . قدرت این سیستم به حدی است که ذرات جامد ته مانده غذا را به خاکستر تبدیل می کند. این ذرات خاکستر مانند در ته فر جمع می شود و شما نیز مشکلی برای برداشتن آن نخواهید داشت. این فرایند هر دو هفته یک بار و هر بار بمدت دو تا سه ساعت توصیه می شود.

    قیمت فر توکار

    امروزه در ایران فر توکار برقی و گازی در برندهای مختلف ایرانی و خارجی در بازار وجود دارد. البته فر توکار برقی بیشتر مورد توجه تولید کنندگان می باشد. قیمت فر توکار در ایران در محدوده ۲ تا ۶ میلیون می باشد . با توجه به محدوده قیمت فر توکار ، حتما لازم است که گزینه های موجود در بازار بررسی و مقایسه شودند. می دانیم امروزه خرید سنتی جای خود را به خرید آنلاین داده است . در خرید آنلاین شما می توانید انواع برندهای موجود از یک کالا به همراه قیمت آن را مقایسه کنید؛ بر همین اساس شما می توانید قیمت فر توکار در انواع برند های مختلف را در ساختمان صنعت مشاهده کنید .

    علاوه بر آن می توانید از دیگر محصولات آشپزخانه مانند سینک ظرفشویی ، هود آشپزخانه و اجاق گاز دیدن فرمایید و یک خرید لذت بخش را تجربه کنید .

    منابع

    How To Buy The Best Built In Oven

    https://www.sakhtemansanat.com/mag
بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد